Història

Els primers coches d’slot comercialitzats es van fabricar a EEUU a principis de la dècada de 1910, amb subministrament elèctric mitjançant  uns riells adaptats dels trens elèctrics. Els cotxes no disposaven de comandaments que permetessin controlar la velocitat i per això, el hobby residia més en la producció dels mateixos cotxes que no pas en les curses. Els inicis no van ser gaire exitosos a escala comercial i fins als anys ’50 del segle passat, no van despuntar dins del mercat del gran consum. A l’any 1954 es va construir a Anglaterra la primera pista de 6 carrils i 18 metres de recorregut, els cotxes van adoptar el nom «slot car» per diferenciar-se dels cotxes que funcionaven sobre raïls elèctrics. L’escala dels cotxes era, en general, 1/32.

Als anys ’60 i ’70 es van començar a fabricar els primers cotxes de plàstic amb molt més detall i es van millorar els imants i els neumàtics, permetent un augment notable en la velocitat. Durant els anys ’70 es van introduir a moltes llars i es van consolidar dins del mercat de les joguines.

Les dècades del 1990-2000 popularitzen el disseny amb ordinadors dels cotxes i l’slot digital a escala 1/32, fet que possibilita les curses amb més cotxes que carrils.

A Espanya, els cotxes d’slot es van introduir als anys 60 de la mà de l’empresa Scalextric, instal·lada a Barcelona.